Motor gücünü arttırmayı sağlayan yöntemlerden biride standarttan daha yüksek dereceli Egzantrik mili takmaktır.
Milin
görevi emme ve egzost sübaplarını kontrol etmektir. En eski ve verimli
yollardan biri olan Egzantirik mili modifikasyonu sonucunda %35 e varan
güç artışı sağlanabilir.
Yüksek dereceli versiyonlar, süpapların
açılma ve kapanma zamanlarını uzun tutarak yanma odasına birim zamanda
daha fazla yakıt ve hava girmesini sağlıyor.
Dolayısıyla daha
fazla yanma gerçekleşiyor. Buda daha fazla güç anlamına geliyor. Milin
üzerindeki kamların açıları ve yapışma göre tork yada güç etkileniyor.
Sivri kamil miller, süpapları erken açarak torkun artmasını sağlarken,
geniş tepeli kamlar gücü artırmak için tercih ediliyor. Yuksek dereceli
egzantrik milleri, motorun rolanti devrini de yükseltiyor. Ancan bunu
yaparken motorun rolantide dengesiz çalışmasına neden olabiliyor.
Verimli bir modifikasyon işlemi için, egzantrik milinin dışında
supapların hareketini sağlayan diger mekanik ve elektronik parçaların
da geliştirilmesinde yarar var. Örnegin süpaplar, süpap yayları,
egzantrik mili kasnakları, beyin programı, ateşleme sistemi gibi.
LIFT:
Lift, eksantrik milinin sübaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
DURATION:
Sübapin yatağından çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
OVERLAP:
Giriş
ve çıkış subaplarının aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş
eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış
numarasına eklenerek hesaplanır.
POWER BAND:
Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.
Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir:
Cadde
otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının
seçimine göre 10 bg ile 25 bg arasında güç üretebilecek
kapasitedelerdir, yarış otomobilleri için üretilmiş eksantrikler ise
çok daha yüksek olarak 80-100 bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler.