Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortalAramaLatest imagesİletişimKayıt OlGiriş yap

 

 .::: Havayastığında Doğru Bilinen Yanlışlar ™:::.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
chatlaxs
 
 
chatlaxs


Cinsiyet Cinsiyet : .::: Havayastığında Doğru Bilinen Yanlışlar ™:::. I_icon_gender_male
Marka Marka : Honda
Ruh Hali Ruh Hali : relax
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 258
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 27/09/09
Yaş Yaş : 37
Nerden Nerden : Denizli

.::: Havayastığında Doğru Bilinen Yanlışlar ™:::. Empty
MesajKonu: .::: Havayastığında Doğru Bilinen Yanlışlar ™:::.   .::: Havayastığında Doğru Bilinen Yanlışlar ™:::. Icon_minitimePerş. Kas. 05 2009, 18:48

Kazalarda hayat kurtaran havayastıklarının çalışma prensipleri hakkında birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil.

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Otomobillerde
güvenlik fikri, ilk ölümlü trafik kazası sonrasında ortaya çıktı.
Otomobil üreticileri, otomobilleri daha güvenli hale getirebilmek için
yeni sistemler geliştirmeye başladı. Bu çalışmaların sonucunda
öncelikle kazanın oluşumunu engellemek ve çarpışma kaçınılmaz ise
sürücü ve yolcuları korumaya yönelik aktif ve pasif güvenlik
aksesuarları ortaya çıktı.

Çarpışma sırasında sürücü ve
yolcuların hayatını koruyan en önemli aksesuarların başında havayastığı
ve emniyet kemeri geliyor. Ancak, sürücüler havayastığının tek başına
koruma sağladığı gibi yanlış bir bilgiye sahipler. Oysa, havayastıkları
emniyet kemer sistemine ilave bir sistemdir.

Emniyet kemerleri
takılı değilse havayastıkları yarar yerine zarar verir. Havayastıkları,
aracın sert bir cisme ön taraftan 25 km'den daha yüksek hızlarda ve
aracın ön köşelerinden itibaren yana doğru 30 dereceyi geçmeyecek
şekilde çarpması sonucu açılır.

Ayrıca gereksiz yere veya
uygunsuz zamanda açılan havayastıkları yaralanmalara da neden
olabileceği için, çalışmaları elektronik sistemler ile çok özel
koşullara bağlanmıştır. Havayastığı ve çalışma prensipleri hakkında
birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil. Havayastıkları, her kaza
anında açılan ve kaza sırasında yastık gibi durarak araç içinde sağa
sola savrulan yolcuları koruyan bir sistem olarak algılanıyor.

Doğru bilinen yanlışlar

*
Yandan gelen çarpmalarda ön havayastıkları açılmaz. Yan havayastıkları
varsa, önden çarpmada olduğu gibi, aynı uygun koşullar gerçekleştiğinde
açılırlar.

* Arkadan çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Takla atma halinde havayastıkları açılmaz.

* Üst bölgeden gelen çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Kontak on konumunda değilse havayastıkları açılmaz.

*
Havayastıklarının kullanım amacı sadece ilk çarpma anında
havayastıklarının bulunduğu koltuklarda yolculuk eden kişilere
yansıyacak darbenin ilk anki şiddetinin etkisini azaltmaktır.

* Havayastıkları göz açıp kapama süresince 125 milisaniyede açılır ve hemen arkasından sönerler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.tuning20.org
 
.::: Havayastığında Doğru Bilinen Yanlışlar ™:::.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Modifiye Hakkında :: Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: