Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortalAramaLatest imagesİletişimKayıt OlGiriş yap

 

 .::: Genel Modifiye Bilgileri ™:::.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
chatlaxs
 
 
chatlaxs


Cinsiyet Cinsiyet : .::: Genel Modifiye Bilgileri ™:::. I_icon_gender_male
Marka Marka : Honda
Ruh Hali Ruh Hali : relax
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 258
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 27/09/09
Yaş Yaş : 37
Nerden Nerden : Denizli

.::: Genel Modifiye Bilgileri ™:::. Empty
MesajKonu: .::: Genel Modifiye Bilgileri ™:::.   .::: Genel Modifiye Bilgileri ™:::. Icon_minitimePerş. Kas. 05 2009, 21:36

1- Motorla İlgili;
a) HAVA FLİTRESİ
Bir
motorun verimli çalışabilmesi için gerekli olan parçalardan biri hava
flitresidir. Motorun hava emiş yolundaki tek engel olan hava flitresi,
dışarıdan emilen havanın temizlenerek motorun yanma odasına
iletilmesini sağlar.

Hava filtresinin verimli çalışabilmesi
için zararlı maddeleri yüksek oranda süzmesi gerekir. Spor hava
filtreleri de bu fikir baz alınarak geliştirilmiştir.

Otomobillerdeki
orjinal kağıt filtrelerin aksine, bu filtreler iki farklı maddeden
üretiliyor: Sünger ve yağlı pamuk-tel karışımı(koton). Sünger
filtrelerin geçirgenliği daha fazla olduğu için daha çok performans
elde ediliyor. Ancak bu filtrelerde toz geçirme riski daha yüksek.
Yağlı pamuk-tel karışımı filtrelerse, yağ ihtiva ettikleri için tozu
daha iyi tutabiliyorlar. Tabi geçirgenlikleri sünger kadar yüksek
olamıyor.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Filtreler
otomobile iki şekilde uygulanabiliyor; Açık ve Kutu içi filtreler,
otomobilin orjinal filtre yuvasına takılarak daha fazla geçirgenlik
sağlanıyor. Açık filtlerse emme manifolduna bir aparat yardımıyla
bağlanıyor, hem kutu içi hem açık yağlı filtrelerin tümü, periyodik
aralıklarla temizlenip yeniden kullanılabiliyor. Özellikle açık tip
filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin
yapısına göre belli bir güç artışı sağlanabiliyor.

Otomobilin
orjinal filtre sisteminde, kaybolan hava akışı hizi ve yoğunluğu, açık
tip filtreler sayesinde daha efektif hale geliyor ve yanma odasına
giren hava miktarı daha fazla olduğu için yanma da daha şiddetli oluyor
ve böylece belli bir guç artışı elde ediliyor.
----------------------------------------------------------------

b)EKSANTRİKLER:


Eksantrikler
her arabada zaten standart olarak var olan parçalardır.Eksantriğin
motordaki işlevi aracın sübablarını açmaktır. Bu açma sürecinde aracın
yanma odasına sübablardan yakıt-hava karışımı girer.Dereceli
Ekzantriklerin standart ekzantriklerden farklı yapıları ve özel olarak
düzenlenmiş dereceleri vardır.

Yüksek dereceli versiyonlar,
süpaplarin açılma ve kapanma zamanlarını uzun tutarak yanma odasına
birim zamanda daha fazla yakıt ve hava girmesini sağlıyor. Dolayısıyla
daha fazla yanma gerçekleşiyor. Bu da daha fazla güç ve tork üretimi
anlamına geliyor.

Bu eksantrikleri derecelerine göre sınıflandırmak mümkün genelde;

A-) 250-265 Derece arası daha yumşak ve cadde için üretilen ekzantrikler
B-)
270 Derece civarındakiler yine cadde için kullanılan ve diğer yönlerden
çok fazla modifiye edilmemiş araçlarda kullanılılabilir
C-) 285
Derece civarındakiler hem cadde hem yarış arabalarında kullanılabilir.
Cadde arabalarında genelikle eksantriğin derecesinin gerektirdiği
beslemeyi sağlayabilmek için diğer modifiye işlemlerinin de yapılması
gerekir
D-)300 Derece civarındakiler artık ciddi olarak ilk aşama
yarış eksantrikleridir.Bu eksantrikler kısa ve orta mesafeli parkularda
en optimal verimi almada oldukça başarılıdır.
E-)320 Derece
cıvarındaki egsantrikler en üst aşama yarış egzantriklerini
oluşturur.Bunlar genelde sadece Grup A yarış arabalarında
kullanılır,cadde kullanımı için pek uygun sayılmazlar

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Egsantriklerdeki bu derecelere göre %35 lere varan güç artışı sağlanabiliyor.
Eksantriklere ilişkin bilinmesi gereken kavramlar:

LIFT: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
DURATION: Subapin yatagindan çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
OVERLAP:
Giriş ve çıkış subaplarinin aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir.
Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış
numarasına eklenerek hesaplanır.
POWER BAND: Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.
---------------------------------------------------------------------

c) MOTOR KATKI MALZEMELERİ:


ER ( Energy Release )
Yağlayıcı
maddeler yıpranmayı yavaşlatabilseler de durduramazlar. Aşırı ısı
yağlayacıların koruyucu filmini kırarak metalin metalle temasını
sağlar. Bu da bir çeşit öğütücü bileşik gibi davranan yağda taşınan
parçaçıkları oluşturur ve yıpranmayı hızlandırır.

Çoğu katkı
maddesi sürtünme sorununu dışardan yağ akışkanlığını azaltarak veya
metali kapla~ çözmeye çalışır. Fakat bu sadece geçiçi bir çözümdür.


Energy
Release metal yüzeyler üzerinden doğrudan etkisiyle sürtünmeye içerden
karşı koyar. İlk gerçek sürtünme önleyici metal şartlandırıcısı olan ER
nin etkisi yağ katkı malzemelerinden tamamen ayrı bir ilkeye dayanır.
Yağ ve Yağlayıcı olmaya ER , demir esaslı metal yüzeylerin mölekül
yapısını modifiye eden ve ısı ile etkileşen bir kimyasal teknoloji
içerir.

Bunun sonucunda;

- ER yağa değil metalle etki eder.
- Sürtünmeye bağlı ısı ve yıpranmayı minumum a indirir.
- Tork yükselir ve daha fazla beygir gücü elde edersiniz.
- Daha az yakıt tüketimi ve daha uzun yağ ömrü sağlar.
- Şanzıman ,diferansyel ve motordaki sürtünme esaslı sesleri önler.
- Toleransları ve yağın viskositesini değiştirmez.
- Tüm araçlarda kullanilabilir.
- Normal şartlara % 10 ile 20 arasında yakıt tasarrufu sağlar.
- Sıfır Km araçlardan itibaren kullanilabilir.
- Kuru ve ılık çalıştırmada oluşan aşınmayı engeller soğuk çalıştırmayı kolaylaştırır.
- Aracınızın bakım ve onarım masraflarını azaltarak iş, para ve zaman kaybının önler.
-----------------------------------------------------------------------------
d)TURBO MODİFİYE

Turbo
sistemi aracın egsoz gazından aldığı kuvvetle yanma odasına daha fazla
hava ve yakıt sokarak aracınız gücünü artıran bir sistemdir.
Turbocharger’lar aracların motorlarına normal atmosfer basıncan %50 ila
%100 arasında daha fazla basınç uygulayabildikleri için turbolu bir
araç standarına göre ortalama %50 daha fazla güç üretir.

Turbocharger’ların
çalışma mantığı iki dürbünlü bir sisteme dayanır bu dürbünlerden biri
aracın egsoz çıkışından aldığı gücle aracın emme manifoldu ile
bağlantılı olan ikinci dürbüne gerekli kuvveti üretir.

Bu
yolla aracın yanma odasına standart bir atmosferik aracın
alabileceğinden daha fazla miktarda hava girmesi sağlanır ancak bu
yeterli değildir artırılan hava miktarı ile birlikte yakıt miktarının
da artırılması gerekir bu da aracın yakıt pompasını, yakıt
regülatörünün ya da işletim sisteminin birinin ya da birkacının
birlikte değiştirilmesi ile mümkün olabilir.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Genelde
tüm turbochargerlarla birlikte aracın daha fazla güç üretebilmesi için
intercooler denilen bir ara birim de kullanır, turbodan geçen hava emme
manifoldundan motorun yanma odasına girmeden önce intercolerdan
geçirilerek soğuması sağlanır bu sayede daha soğuk yani oksijen oranı
daha fazla olan havanın yakışı ile daha fazla güç edilebilir.
-------------------------------------------------------------------

e)NOS (Nitrous Oxide System)
Bir
motordan en fazla güç artışı NOS ile sağlanır. Çalışma prensibi çok
basit olan NOS, otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tüple
kontrol ediliyor. Tüp bağlantılarla, istenildiğinde motorun yanma
odasına yakıt ve havanın yanında "nitroues oxide" gazı veriyor.

Bu
gazın soğutucu etkisi, genleşme katsayısını düşürüyor ve yanma odasına
normalin çok üstünde miktarda oksijen dolmasına neden oluyor. Bu sayede
yakıt daha iyi yaniyor, patlama çok daha şiddetli gerçekleşiyor ve güç
artşı oluyor.

Kiti bir tüp, butonlar ve motor içi bağlantı
aparatlarından oluşan NOS'u aktif hale getirmek tüpün vanası, ardından
içeride bulunan ana kumanda düğmesi açılıyor, gaz pedalının altında
bulunan buton, gaza tam basılması halinde aktif hale geliyor ve
"nitroues oxide" gazı yanma odası içine pompalanıyor.

Otomobilin
motor hacmi ve gücüne göre 50 ve 1500 bg arasında güç artışı
sağlayabilen NOS kitlerinin fiyatları 600 Amerikan dolarından başlıyor.

--------------------------------------------------------------------------
2- Süspansiyon Sistemleri
a)SÜSPANSİYON



Otomobil
süspansiyonları yolculuğu daha konforlu hale getirir. Tekerlekler
yollardaki çukur ve tümseklerden geçerken yukarı aşağı hareket eder.
Süspansiyon sistemi, tekerleklerdeki titreşimlerin otomobilin gövdesine
ulaşmasına ve gövdenin kontrolsüz olarak hareket etmesine engel olur.
Ayrıca tekerleklerin yolla temasını sağlamaya da yardımcı olur.

Modern
süspansiyonlarda yay ve amortisör yerine hidrolik silindirler
kullanılır. Bütün tekerleklerin yüksekliği otomobildeki merkezi bir
bilgisiyara bağlı olarak silindirler tarafından denetlenir. Aktif
süspansiyon otomobilin doğrultu kontrolünü önemli ölçüde iyileştirir.

Süspansiyon seçimi:

Süspansiyon
seçimi aracımızda çok önemli yeri olan bir konudur. Her araç üretim
sırasında kullanım amacına göre bir süspansiyon sistemi ile donatılır.
Süspansiyonları binek araçlar için düşünürsek üç ana başlık altında
toplayabiliriz:

1. Spor Süspansiyonlar
2. Normal Kullanım süspansiyonları
3. Konfor Süspansiyonları

Bizi
bu noktada ilgilendiren spor süspansiyonlardır. Kaygan zeminlerde,
yağmurlu, karlı yada buzlu hava şartlarında kayganlaşan zemin
nedeniyle, süspansiyonlarımızı normal ayarlarından sert ayarlamamız
gerekmektedir. Kuru hava, toprak veya yumuşak zeminlerde
süspansiyonlarımız daha yumuşak olmalıdır.
--------------------------------------------------------------------------
b) AMÖRTİSÖR

Amortisörün birincil işlevi tekerlek tümseklerin ve çukurların üzerinden geçtikten sonra yayların salınımını azaltmaktadır.

Amortisörün
amacı yayların tümseklere ve çukurlara verdiği tepkinin salınımını
kontrol etmektir. Amortisör ne kadar sert olursa, azalma işlemi o kadar
hızlı olur. Amortisör aynı zamanda ağırlık aktarım hızını da kontrol
eder.

Amortisör kompresyon (ya da daha yaygın olarak bilinen
adıyla "çarpma") için ne kadar sertse, lastiklerin bir virajda ne kadar
hızlı yanıt vereceğini ve bunun sonucu olarak arabanın direksiyonunun
yumuşaklığını belirleyen ağırlık aktarımı da o kadar hızlı olacaktır.
Amortisörlerin, yaylarin sinifi bilinerek seçilmesi gereklidir.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Yayları
etkisiz hale getirecek çok sert bir amortisör kullanmak ve bunun
sonucunda sürücünün deneyimi ve bir virajda azami tutuşa ne zaman
erişildiği konusundaki duyarlılığı için çok hızlı ağırlık aktarımları
yaşamak mümkündür (ki bu durumda genel olarak araba etrafında dönüp
duracaktır). Amortisörlerin yayların sınıfı bilinerek seçilmesi
gereklidir.
-----------------------------------------------------------------------
c)HELEZON KİTLERİ
Yayların görevi lastiğin, yolun yüzeyi ile sürekli temasını muhafaza etmesine imkan sağlamaktır.

Yüzey
bozukluğunun şoklarını emen yaydır. Bu durumda, yaygın olarak
kullanılan isimlerinin aksine, “şok emicisi”nin yani amortisörün amacı
yoldaki tümseklerin şokunu emmek degildir. Bu yayların görevidir.
Amortisörün amacı aslında yayların salınımını azaltmaktır
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bir
yay, sıkıştırıldıktan ya da gerildikten sonra asıl biçimine geri
dönebilmek için enerjiyi muhafaza eder. Ne yazik ki, bir yay sadece
asıl şekline geri dönüp orada öylece kalmaz. Bir yayı sıkıştırır ya da
gererseniz, sonunda durana kadar giderek daha küçük artışlarla ileri
geri salındıgını muhtemelen siz de gözlemlemişsinizdir.

Eğer
eski bir arabanın bir tümseği aştıktan sona sürekli zıplayıp durduğunu
görmüş iseniz, etkisiz amortisörleri olan bir arabada yayların ne
yapacağını görmüşsünüz demektir. Bu durum arabanın güvenle kontrol
edilmesi bakımından iyi olmadığı gibi, yarış esnasında arabanın etkili
bir şekilde kullanılması bakımından iyi olmadığı da kesindir.
-----------------------------------------------------------------------

3-Body
a) BODY KİTLERİ

Body-kitler
iyi seçilmiş jantlarla beraber modifiye işleminin görünen kısımlarıdır.
Chip tuning, spor amortisör, kule gergisi veya turbo eklentisi gibi
modifikasyonları ilk bakışta göremeyiz. Onlar aracın kaputunun altında
kalan, günışığı görmeyen ve en önemliside asıl siz olan (aracınızın
gerçek kimliği) değişikliklerdir. Bu tür modifikasyonlarla bir anlamda
aracınızın teknik kapasitesini ve gücünü upgrade etmiş olursunuz.
Body-kitler yardımıyla ise kaput altındaki bu değişiklikleri dışarıya
özgürce yansıtabilir, aracınıza aerodinamik bir görünüm
kazandırabilirsiniz ve bazende olduğundan daha agresif görünmesini
sağlayabiliriz.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
--------------------------------------------------------------------------
b)AKSESUARLAR

Aksesuar
bölümü çok geniş bir alan olup kişilerin istediği miktar ve şekilde
araca yapılan değişikliklerdir. Neon lamba, blow off valve, spor
direksiyon simidi, turbo saati, gösterge kadran, vites kolu, vites
topuzu, kapı kolu, aynalar ve stop lambaları gibi pek çok ürün aksesuar
bölümüne girmektedir. Mağzamızda saydığımız ürülerin hepsini ve daha
fazlasını bulabilirsiniz.

OTO MÜZİK SİSTEMLERİ

Oto
müzik sistemleri, teknolojinin hızlı gelişme gösterdiği sektörlerden
birisidir. Tüketicilerin rağbet gösterdiği ürünlerin başında, oto
cd-çalarlar gelmektedir. Hoparlör, ekolayzer ve amfiler de araçlarında
yüksek ses kalitesine önem verenlerin tercihleri arasındadır.

IŞIKLAR VE KORNA XENON FAR

Bir
cam içindeki iki elektrot arasındaki yüklenmenin sonucunda bir ışık
kaynağı oluşur. Xenon farların ışık akışı halojen farlardan 2.5 kat
fazladır. Xenon farlar, yoğun ışık üreten bir elektrik arkının
kullanıldığı ön farlardır.
----------------------------------------------------------------
c)XENON

Yüksek
basınçlı Xenon gazı ve küçük lensler ile çok güçlü ve beyaz ışık veren
far teknolojisi gece görüş açınızı netleştirerek daha güvenli şürüş
sağlar. Binek otomobillerin çoğunda halojen aydınlatma kullanılmasına
rağmen araç üreticileri pahalı ve üst segment modellerde HID ( High
Density Discharge ) olarakta bilinen XENON aydınlatma teknolojisini
kullanırlar.

Xenon aydınlatması ilk açıldığına elektronik
çalıştırıcı sistem yaklaşık 23.000 volt a yakın bir ateşleme yapar ve
daha sonra yaklaşık 85 voltluk bir çalışma voltajı sağlar. Eloktrotlar
arasındaki parlak beyaz ark, reflöktör ve ön lamba merceklerinden
oluşan projeksiyon sistemi sayesinde tam olarak yolun istenen bölümünü
aydınlatır.

FMTUNING de bulacağınız XENON dönüştürme setleri
aracınızı orjinal farını değiştirmeden kısa veya uzun hüzmeli H7 , H4 ,
H3 , H1 veya HB 4 halojen ampül kullanan çoğu araca monte edilebilir.

XENON Kitlerinin Avantajları :

- Kisa sürede montaj.
- Daha düşük enerji tüketimi ile akü ömründen tasarruf.
- Daha az ısı yayması sebebi ile motor içi plastik aksamlara ısıdan kaynaklanan bozulmaların önlenmesi.
- Her türlü hava koşulunda standart aydınlatma sistemlerine göre 3 - 4 katına varan artı performans.
- Daha net ışık sağladığından gözlerinizin daha az yorulması.
- Karşı taraftan gelen sürücülerin güvenliği açısından daha az risk.
- Xenon ampüllerin patlama ve yanma olasılığı çok düşük olduğundan uzun ömür ve maliyet avantajı.
- Aracın 2 .el satışına değer kazandırması.

ORİJİNAL AMPÜLLER

Araçlar
kendileri için tasarlanan ampuller dışında farklı güçte ve çeşitte
ampul kullanılmamalıdır. Bu, hem elektrik tesisatına zarar verir, hem
de aydınlatma açısından son derece sakıncalıdır. Daha güçlü bir ampul
kullanıldığında gereğinden fazla aydınlatma sağlanır ve bu da karşı
taraftan gelenlerin gözlerini alabilir. Daha az güçte bir ampul
kullanımı ise sizin görüşünüzü kısıtlar. Farların ampullerini
değiştirileceği zaman orijinaline sadık kalınması
----------------------------------------------------------------------
d)EGZOST SİSTEMİ KATALİTİK

Motordan
çıkan zararlı maddeleri zararsız maddelere dönüştürür. Katalitik
dönüştürücü, seramikten yapılan ve gözenekleri katalitik etki sağlayan
maddelerle (katalizör) kaplıdır. Katalitik dönüştürücünün içinden geçen
egzoz gazları reaksiyona girerek zararsız maddelere dönüşür.
Dönüştürücüye NOx (Azot Oksit), CO (Karbon monoksit) ve HC
(Hidrokarbonlar) olarak giren maddeler reaksiyon sonucunda canlılara
zararsız N2 (Azot), CO2 (Karbon dioksit) ve H2O (su) olarak egzozdan
dışarı verilir.

Dizellerde EGR denilen (Exhaust Gas
Recirculation) egzos gazı devirdaimi sistemi ve is parçacıklarını
yakalamak için ek bir sistem bulunur. Performans arttırmak için
katalitik dönüştürücünün iptali de bazen gündeme gelebilir. Fakat
çevreyi kirlettiği için bu işlemden kaçınmak gerekir. Aracın egzozundan
çıkan zararlı gazlardan yine en çok kendimiz ve yakınlarımız zarar
görür.

Katalizör ile katalizatör arasında dikkat edilmesi gereken bir farklılık vardır:

Katalizör
katalitik etki sağlayan madde demektir. Katalizatör ise katalitik etki
sağlayan cihazdır. Katalitik konvertör yerine katalitik dönüştürücü de
denilebilir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.tuning20.org
 
.::: Genel Modifiye Bilgileri ™:::.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» .::: Go - Kart Genel Bakış ™:::.

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Modifiye Hakkında :: Motor Modifiyesi-
Buraya geçin: