Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortalAramaLatest imagesİletişimKayıt OlGiriş yap

 

 .::: Kilitli Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır ? ™:::.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
chatlaxs
 
 
chatlaxs


Cinsiyet Cinsiyet : .::: Kilitli Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır ? ™:::. I_icon_gender_male
Marka Marka : Honda
Ruh Hali Ruh Hali : relax
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 258
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 27/09/09
Yaş Yaş : 37
Nerden Nerden : Denizli

.::: Kilitli Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır ? ™:::. Empty
MesajKonu: .::: Kilitli Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır ? ™:::.   .::: Kilitli Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır ? ™:::. Icon_minitimePerş. Kas. 05 2009, 18:42

Klasik diferansiyeller bir
terazi gibi çalışırlar.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


1. şekilde de görüldüğü gibi
iki tekerlek aksını döndürmek için en az üç tane dişli gerekir. Her iki aksın
eşit dönmesini sağlayan ve diferansiyel tamburasının içinde yer alan ayna
mahruti dişlisi ise, diğer diferansiyelin motordan kontrollü çalışan tek
parçasıdır. (2. şekil, kırmızı olan) Otomobil yolda düz olarak giderken,
tekerleklerden herhangi birine daha fazla ağırlık binmediği için, diferansiyel
karpuzunun ortasındaki dişliler tekerleklerle birlikte kendiliklerinden
dönerler. Ancak otomobil viraja girerken, bu dişliler devreye girerek
otomobilin virajın dışındaki hızlı, virajın içindeki daha yavaş dönen itici
tekerleklerinin dönüş oranlarının 1:1 olmasını sağlarlar.


Yukarıda sözünü ettiğimiz
normal bir diferansiyelin çalışma esaslarına ek olarak kilitli
diferansiyellerde değişik birkaç sistem vardır. Bunlardan birincisinde, küçük
sürtünme pulları diferansiyelin ortasındaki her iki tekerleğin eşit olarak
dönmesini sağlayan ve denge dişlileri olarak tarif edilebilecek olan dişlilerin
dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz bir şekilde gitmeye
başlayıncaya kadar devam eder. (Şekil 4)
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bir başka tür de (şekil 5)
aksların (şekilde mavi renkli olan) ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak
girmediği diferansiyellerdeki kilit türüdür. Burada sözü edilen kısımlar yatık
olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla diferansiyele tutturulmuşlardır.
Tekerleklerin dönüş hızı arttığında yani otomobil patinaj yapmaya başladığında
devreye giren bu sistem, halkaların fren levhalarını sıkıca bastırmasıyla
çalışır ve otomobilin tekerleklerindeki dönüş momenti 1:1 olana kadar tutar. Bu
sistemin adı dönüş momentli diferansiyel kilididir. 6 numaralı şekilde görülen
diferansiyel tipinde ise birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş düz dişli
çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman, birbirileriyle ters yönde
hareket ederek, dönüş momenti 1:1 olana kadar kilitli kalırlar. Basit bir
mantıkla kurulmuş olan bu sistem de gelişmiş pek çok otomobilde
kullanılmaktadır. 4x4 araçlarda da bu sistemlere ek olarak manuel ve otomatik
olarak devreye sokulan kilitler de mevcuttur.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.tuning20.org
 
.::: Kilitli Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır ? ™:::.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» .:::: ABS Nedir, Nasıl Çalışır ™::::.
» .::: Tuning Nedir ? ™:::.
» Off-Road Nedir?
» Draq NediR ?
» .::: Amplifikatör Nedir ? ™:::.

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Modifiye Hakkında :: Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: