Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortalAramaLatest imagesİletişimKayıt OlGiriş yap

 

 .::: Tuning Nedir ? ™:::.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
chatlaxs
 
 
chatlaxs


Cinsiyet Cinsiyet : .::: Tuning Nedir ? ™:::. I_icon_gender_male
Marka Marka : Honda
Ruh Hali Ruh Hali : relax
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 258
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 27/09/09
Yaş Yaş : 37
Nerden Nerden : Denizli

.::: Tuning Nedir ? ™:::. Empty
MesajKonu: .::: Tuning Nedir ? ™:::.   .::: Tuning Nedir ? ™:::. Icon_minitimePerş. Kas. 05 2009, 21:06

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Tuning kelimesi İngilizce'de değiştirmek ayarlamak anlamına
gelmektedir. Otomobil dilinde ise yeniden tasarlamak, araba sahibinin
zevk ve beğenisine göre yeniden tasarlamak anlamlarına gelmektedir.


Tuning kapsamında arabanın gücü arttırılabilir. Bu artışta aracın
standart motoru belirleyici etkendir. Arabanın orjinal motorunun
chip'li (yani özel bir işletim sistemiyle çalışan beyninin) olması,
dizel veya benzinli olması, turbo enjeksiyon sisteminin olması bu
kıstasların en başında gelir.

Arabanın artan gücünün
kontrol edilmesi için bir takım modifikasyonlar da yapılır. Bunların en
başında daha güvenli fren sistemi gelir. Yüksek hızlarda araç
kontrolünün güvenle sağlanması için süspansiyon sistemi de
değiştirilebilir. Süspansiyon sistemi değişimini jant ve tekerlek
boyutlarının yeniden ayarlanması ve iz aralığının değiştirilmesi izler.


Aracın performans sisteminde yapılan bu değişikliklerden sonra araç
tasarımı yeniden gözden geçirilir. Yukarı doğru açılan kapı sistemi
bunlardan bir tanesidir. Piyasada satılan özel kapı menteşeleri
kapıların yukarı doğru açılmasını sağlar. Bu arabaya heybetli bir
görünüm vermesinin yanında dikkat çekici bir özellik de sunar. Bu kapı
menteşelerini garantili firmalardan alabileceğiniz gibi yetenekli
sanayi ustalarına da yaptırtabilirsiniz.

Jantlar arabayı
gösteren en önemli aksesuardır. Jant seçimi de en önemli husustur.
Aracı kullanım şartlarınıza (off road, şehir içi, uzun yol) göre doğru
bir seçim yapmalısınız. Seçeceğin jantın hafif olması motor
performansını doğrudan hissetmeniz açısından çok önemlidir. Örneğin
gösterişli duran 20 inçlik 10 kilo bir jant yerine 19 inçlik 7 kiloluk
bir jant seçmeniz size hem kalkışlarda daha az sarsıntı yaşatacak hemde
yakıt tüketimi fazla arttırmayacaktır. Son zamanlarda krom alaşımlı
jantlar sıkça kullanılmaktadır. Bu jantlar dikkat çekici bir görev
üstlenmektedir. Ancak unutulmaması gereken birşey vardır bu jantların
bakımı ve onarımı daha zor ve masraflıdır.

Bir diğer önemli
aksesuarda da rüzgarlıktır. Bu rüzgarlıklar genellikle arabanın arka
bagajının üstüne takılır. Araç altından gelen havanın yol tutuşunu
bozmaması ve arka tekerleklerin yoldan kopmaması için yeri geldiğinde
hayati önem taşır. Rally araçlarına baktığınızda arabanın arka kısmında
kocaman rüzgarlıklar görürsünüz. Bu bahsettiğimiz konunun ciddiyetini
ortaya koyar. Ancak her soiler (rüzgarlık) yol tutuşunu iyileştirmez.
Rüzgarlığın rüzgar testlerinden profesyonel kişiler tarafından
geçirilmesi gerekir. Bunu yaptırmanız zor göründüğünden arabanızın
yetkili servisinden orijinal rüzgarlık temin etmeniz lehinize olacaktır.


Tamponlar ise günümüzdeki arabaların olmazsa olmazlarındandır.
Geçmişteki araçlarda tampon diye bir kavram yokken, günümüze doğru ufak
çarpmalar ve çizilmelerden gövdeyi korumak için ayrı parçalar haline
getirilmiştir. Yeni tampon tasarlatırken spoilerlerde olduğu gibi
bunlarında rüzgar testlerinden geçirilmesi gerekir. Ve ayrıca
yüksekliğinin de doğru ayarlanması gerekir. Bulunduğunuz ilin yol
koşullarına göre bunu tasarlatmalısınız. Aksi taktirde tamponlarınızda
çizilmeler, çarpmalar ve kırılmaları yerle veya kaldırımlarla temas
sonucunda görebilirsiniz.

Sıra aracınızı kullanmaya
geldiğinde çok daha titiz olmalısınız. Bu titizliği yaya sağlığı için
hiç unutmamanız gerekmektedir. Şehir içinde ve dışında hız limitleri
içinde aracınızı kullanırken, özel test ve sürüş alanlarında gerekli
güvenlik tedbirlerinizi aldıktan sonra arabanızın limitlerini
zorlayabilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.tuning20.org
 
.::: Tuning Nedir ? ™:::.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Off-Road Nedir?
» Draq NediR ?
» .::: Amplifikatör Nedir ? ™:::.
» .:::: ABS Nedir, Nasıl Çalışır ™::::.
» .::: Kilitli Diferansiyel Nedir? Nasıl Çalışır ? ™:::.

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Modifiye Hakkında :: Genel Modifiye-
Buraya geçin: